Ga naar inhoud

Je gebruikt een verouderde browser

Upgrade je browser om je ervaring en veiligheid te verbeteren.

Upgrade mijn browser

Over The Impact Days

De sector sociaal ondernemen groeit. Toch is deze wereld nog niet voor iedereen zichtbaar. Om kennis te maken met sociaal ondernemen, nam de G4 het initiatief tot The Impact Days. 15, 16 en 17 november vinden op diverse locaties bijeenkomsten en evenementen plaats om te laten zien wat de mogelijkheden van sociaal ondernemen zijn. Ben jij erbij?

Koop met impact, maak het verschil

In heel Nederland wint sociaal ondernemerschap terrein. In elk dorp en in elke stad zetten ondernemers zich in om Nederland eerlijker en duurzamer te maken. Deze sociaal ondernemers stellen niet de financiële winst, maar de maatschappelijke impact voorop. Ze zorgen voor arbeidsplaatsen voor wie regulier werk niet vanzelfsprekend is, maken nieuwe grondstoffen van afval of bedenken innovatieve oplossingen voor duurzaam vervoer. Dat doen ze door vernieuwende producten en diensten te ontwikkelen. Iedereen kan aan deze positieve ontwikkeling bijdragen. Met iedere euro die we uitgeven kunnen we een verschil maken in de wereld om ons heen. Door hem uit te geven bij een onderneming die een maatschappelijk doel nastreeft krijgen we meer waarde voor ons geld. Koop met impact en maak het verschil.

Campagne rond sociaal ondernemen

Als meer mensen weten wat sociaal ondernemers doen en bereiken, is het ook makkelijker zaken doen met deze ondernemers. Daarom is ontmoeting nodig. Betekenisvol contact tussen sociaal ondernemers, (potentiële) klanten, inkopers van gemeenten en grote corporates en beleidsmakers.

Precies dat is waarom de G4 (gemeenten Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht) het initiatief heeft genomen voor The Impact Days. Op 15, 16 en 17 november worden door heel het land diverse activiteiten georganiseerd om sociaal ondernemen zichtbaar en toegankelijk te maken. Met als doel; persoonlijk contact en verrassende ontdekkingen. Unieke belevenissen die de deelnemers doen beseffen dat de beweging van sociaal ondernemerschap te steunen is door verantwoorde en bewuste uitgaven. De campagne richt zich op support en samenwerking die moet leiden tot acceleratie.

Samen meer impact

In de campagne rond The Impact Days staat de G4 niet alleen. Met nationale en lokale partners zorgen we ervoor dat zoveel mogelijk mensen kennis maken met de wereld van sociaal ondernemen. Organisaties als Social Enterprise NL, Buy Social, Social Impact Factory (Utrecht), de Social Club (Den Haag) en stichting De Omslag (Amsterdam) werken mee om deze boodschap onder de aandacht te brengen. Maak kennis met de plekken waar jij jouw euro op een verantwoorde manier kan uitgeven. Be social. Buy social.