Ga naar inhoud

Je gebruikt een verouderde browser

Upgrade je browser om je ervaring en veiligheid te verbeteren.

Upgrade mijn browser

Over The Impact Days

Het aantal ondernemers dat werkt aan een eerlijke en duurzame toekomst groeit, maar toch zijn deze ondernemers nog niet voor iedereen zichtbaar. Om heel Nederland kennis te laten maken met next level ondernemen hebben de vier grootste gemeenten (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht) in 2018 het initiatief genomen om The Impact Days te starten.

Tijdens deze drie dagen openen next level ondernemers hun deuren om te laten zien hoe zij bijdragen aan een eerlijke en duurzame toekomst. De afgelopen jaren heeft The Impact Days geleidt tot mooie nieuwe samenwerkingen, verhalen en vooral inspiratie. Nederland ontdekte next level ondernemers op de fiets, te voet en tijdens evenementen. En ook dit jaar gaan we dit doen, al is het net even anders. Op ons digitale platform geven we next level ondernemers de ruimte om te laten zien wat ze doen, andere te inspireren met hun verhalen en nog meer impact.

 

Initiatief

Vanuit de behoefte voor betekenisvol contact en versnelling heeft de G4 (gemeenten Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht) in 2018 het initiatief genomen om The Impact Days op te richten. Tijdens de eerste editie van The Impact Days vonden maar liefst 180 activiteiten plaats verspreid over 16 Nederlandse gemeenten; variërend van kortingsacties door sociaal ondernemers, inspirerende bijeenkomsten, winkel- en fietsroutes, bewuste markten en feestelijke concerten. Ook werden er evenementen met een landelijke uitstraling georganiseerd, zoals Social Enterprise Day in Utrecht, Social Impact Day Twente en twee Buy Social evenementen in Amsterdam.

Ook sloot The Impact Days zich aan bij de internationale #WhoKnew campagne, aangevoerd door Social Enterprise UK – een wereldwijde, digitale campagne waarmee sociale ondernemingen over de hele wereld trots duidelijk kunnen maken welke verandering ze maken.

De organisaties

Voor de organisatie van The Impact Days werkt de G4 samen met nationale en lokale partners. De campagne wordt uitgevoerd door Rainbow Collectionso/creatie, Studio Boemel en verschillende campagnepartners (Social Enterprise NL en Buy Social). De activiteiten tijdens de campagne worden georganiseerd door gemeenten, next level ondernemingen, brancheorganisaties en partners op het gebied van sociaal ondernemerschap.

Samen zorgen we ervoor dat zoveel mogelijk mensen kennis maken met de wereld van next level ondernemen. Organisaties als Social Enterprise NL, Buy Social, werken mee om deze boodschap onder de aandacht te brengen. Ontdek de plekken waar jij impact kan maken met je aankopen!

Meer weten? Bekijk hier de veelgestelde vragen of stuur een mail naar hallo@theimpactdays.nl